i miss my family

lame sungguh aku rasa aq x duduk gn family aq mcm dlu. dekat 7 tahun family aq berpecah. tak ada lg kebahagiaan.yang ada cuma kekecewaan. bile owang cakap pasal family. konfem aq tersentap. terigat kata² ayah semasa kali terakhir aq tinggal bersama ayah. " KAW BUKAN ANAK AKU, KAU CUMA ANAK KUTIP " . makan dalam seyh. ayah siap pesan kat adik² aku lg. " dye bukan lagi abg korang mulai hari ni " , dan ayah haramkan dye balik kampung di puchong . ini buktinya jika aku anak ayah, kenapa ayah rapat sangat gn aq semasa kecil? sume nyer tinggal kenangan. aq igt lagi ketika aq pulang ke kampung. aq lihat , tiada satu pn gambar aku didinding rumah. kalau ada gamba family pn. dowang letak gamba raya semasa aq tiada dulu atas urusan kerja. tersentap lebey kut. tp aq still sayang ayah and mama.
kasih sayang mama tak pernah terbelah bahagi. tapi tu semua dulu, sebelum mama bercerai gan ayah . aku tau perasaan mama. mama ingin lupakan peristiwa dan kenangan bersama ayah,sama ada pahit atau pun manis. aku tau mama ingin lupakan . sehingga mama berkahwin kembali , kini aku mempunyai ayah baru. tapi 100% aku tak suka kan dyea. coz banyak perkara tahyul yang dye ajar kt mama. aq pun da naek kesihan kt mama, aq nasihat. aq kene marah balik . ape lah dugaan hidup aku ini. sekarang mama pn da x terima aku dah. aq cuba berubah untuk jadi lebih baek. tp tak penah ada peluang untuk aku tunjukkan kt mama and papa. dowang cuma pikir aku masih seperti dlu. budak jahat , and still anggap aku seperti orang luar. and aq rindukan adik adik aku. aku rindu kn kehidupan lama besama adik² aku. bahagia , pelbagai kerenah , sentiasa berfikiran terbuka and selalu bergurau senda.



abg janji abg akan berubah. abg akan satukan kita semua seperti dulu. abg janji

Tiada ulasan:

Catat Ulasan